-->

איך להיפטר מהצורך בקפה

המאמר הזה מיועד לכל מי שיצא לו לומר אי פעם את המשפט: "אני חייב קפה עכשיו כדי להתעורר !"
מסתבר שיש דרך נוספת להיות ערני ומלא מרץ בעבודה גם ללא שתית קפה, אחת העצות המפורסמת של סטיב ג'ובס, "הישארו רעבים, הישארו שטותניקים" התייחסה לתופעה של התרדמת שאחרי האוכל, אשר יכולה לפגוע בתפוקה בעבודה.
אם נרשה לעצמינו להיות מעט רעבים, אחרי האוכל, איכות העבודה שלנו תשתפר. אני לא אומר שלא לאכול, אלה לצמצם את כמות האוכל בארוחת הצהרים ולשלב מספר ארוחות קלות במהלך היום, במקום שלוש ארוחות גדולות.
אני למשל, פותח את הבוקר ביוגורט ביו בדרך לעבודה. כשאני מגיע למשרד, אני אוכל חופן או שניים של שקדים לא קלויים. בהמשך, כעבור שעתיים, אני אוכל בננה, תפוז, או לחם שיפון עם טחינה ולארוחת צהריים משהו לא כבד במיוחד כמו חזה עוף עם אורז וסלט. כעבור עוד כמה שעות אני אוכל תפוח.
בנוסף, אחרי האוכל אני משתדל לעשות סיבוב של כרבע שעה ברגל או שאני עולה כמה קומות במדרגות. בדרך הזו אני משחרר אנדורפינים, מגביר את קצב פעימות הלב ומעלים את העייפות שמלווה את ארוחת הצהריים.
תוסיפו לעצה הזו הקפדה על שעות שינה של 7-8 שעות ושתיית תה ירוק במקום קפה ותרגישו מלאי אנרגיה.
בדרך זו תיפטרו מהתלות בקופאין לתמיד.


כתב: אורן פפו

מנכ"ל PROACTIVE
מרצה ומאמן לאורח חיים בריא

Share Button