מערכת גפ"ן – הזמנת פעילות ספורטיבית לילדים בבתי ספר

החל משנת הלימודים תשפ"ג (2022-2023), הצטרפה פרואקטיב למאגר הספקים הרשמי של תוכנית גפ"ן משרד החינוך. אנו מציעים פעילות ספורטיבית לילדים (הפנינג ספורטיבי) בבתי ספר – יום אנרגטי שכולו חוויה על טהרת הבריאות והספורט, תוך הדגשת ערכים מנחים של שיתוף פעולה, עזרה לזולת, עבודת צוות, נחישות ואורח חיים בריא. 

מהי מערכת גפ"ן משרד החינוך?

מערכת גפ"ן (גמישות פדגוגית ניהולית) הינה יוזמה של משרד החינוך שמטרתה לשפר את איכות הלמידה וההוראה בישראל. התוכנית מרחיבה באופן משמעותי את הגמישות הפדגוגית והניהולית של בתי הספר והרשויות המקומיות, תוך הקצאת משאבים ותקציבים בהיקף נרחב יותר. תוכנית גפ"ן נועדה לאפשר למנהלי בתי הספר לממש באופן מיטבי את יעדי החינוך שלהם, תוך התאמת המשאבים והמענה הפדגוגי לצרכים הייחודיים של הקהילה. 

החל משנת הלימודים תשפ"ג הורחבה תוכנית גפ"ן באופן משמעותי המאפשר לבתי הספר והרשויות לתכנן את תקציבם באופן גמיש יותר, וכך לגבש תוכנית עבודה בית ספרית שתיתן מענה הולם ומותאם לצרכים החינוכיים הספציפיים של בית הספר והרשות המקומית. 

תוכנית גפ"ן כוללת מספר עקרונות מנחים, כאשר המרכזי שבהם הוא שלא ניתן לוותר על מקצועות הלימוד הקיימים, כלומר – כל בתי הספר ימשיכו ללמד את כל המקצועות כסדרם. במקביל, יחולקו כל המקצועות לשישה אשכולות לימוד, והגמישות תתאפשר הלכה למעשה בהתאם להחלטתו והעדפתו של המנהל – תיגבור מקצועות מסוימים על חשבון אחרים, זאת על מנת לצמצם פערים היכן שנדרש, ולמצות באופן מיטבי את יכולותיהם והישגיהם של התלמידים. עקרונות נוספים הם הרחבת הלמידה הבין-תחומית בקרב התלמידים, לצד אפשרויות ללמידה מחוץ לכותלי בית הספר, ואפילו באופן מקוון.    

אשכולות למידה במערכת גפ"ן משרד החינוך:

  • סל פדגוגי-רגשי

  • סל חברתי-ערכי והעשרה

  • סל מנהיגות חינוכית

  • סל מענה לאוכלוסיות במיקוד

  • סל לקידום רווחת התלמיד

  • סל תשתיות בית ספריות

מאגר תכניות חיצוניות משרד החינוך

בהתאם למדיניות משרד החינוך, מוסדות החינוך רשאים לשלב בתוכניות הלימוד שלהם כל תוכנית וספק הרשומים במאגר התוכניות הרשמי של משרד החינוך, באחד מהמסלולים:

המסלול הירוק

המסלול הירוק כולל תוכניות שזכו במכרז ועברו את ההליך המרכזי שכלל בדיקת מנהלית ופדגוגית. חשוב להבהיר כי מנהלים ומוסדות חינוך המעוניינים לנצל את התקצוב המשרדי העומד לרשותם, רשאים להזמין שירותים אך ורק מתוך מאגר התוכניות במסלול זה.

המסלול הכחול

המסלול הכחול כולל תוכניות ומענים שלא עמדו בתנאי המכרז, או שלא ניגשו למכרז, אך לא נמצאה מניעה כלשהי לשלבן במערכת הלימודים. יש להבהיר כי השימוש בתוכניות במסלול זה ייעשה בהתאם לשיקול דעתם של מנהלי מוסדות החינוך והרשויות המקומית ומשאביהם הקיימים, וזאת בלבד שאינם מהתקציב המשרדי הגמיש העומד לרשותם במערכת גפ"ן.

המסלול הסגול

המסלול הסגול כולל תוכניות ומענים המופעלים על ידי משרד החינוך. 

יום ספורט לתלמידים מבית פרואקטיב

חברת פרואקטיב הינה ספק רשמי של תוכנית גפ"ן משרד החינוך (מספר תוכנית 22194) ונכללת במאגר התוכניות והמענים הרשמי (להלן, המסלול הירוק). בהתאם לאשכולות הלימוד שצוינו למעלה, נכנסת התוכנית של פרואקטיב תחת קטגורית הסל החברתי-ערכי, וזאת משום שעשייתה מכוונת להטמעת תרבות הספורט מגיל צעיר, לצד קידום אורח חיים בריא, חיזוק ערכים חברתיים כגון שיתוף פעולה, עבודת צוות, נחישות, ועוד. 

חברת פרואקטיב, בהנהגתו של אורן פפו, מפעילה פעילות ספורטיבית לילדים בבתי ספר ברחבי הארץ מזה שנים רבות, ובעלת ניסיון רב בהתאמת התוכן הנדרש לאופיו של בית הספר ולמטרות הצוות החינוכי, זאת תוך התייעצות ושקיפות מלאה מול הנהלת בית הספר והגורמים הרלוונטיים. 

פעילות ספורטיבית לילדים מבית פרוקאטיב כוללות בין היתר:

  • כדורגל מטרות 

  • אופני שייק 

  • משחקי כדורעף 

  • מסלולי מכשולים אתגריים 

  • קירות טיפוס 

  • מסיבות זומבה \ היפ הופ 

  • משיכת חבל 

  • כדורי בועה (Bubble Ball) 

ארגון והפקת יום ספורט בבתי ספר זו המומחיות שלנו. תוכניתנו מתאימה לבנים ובנות בכל הגילאים ומכל קצוות הארץ. מעוניינים לקבל פרטים נוספים? צרו איתנו קשר עוד היום. 

למידע נוסף השאירו פרטים ואנו נשמח לחזור אליכם בהקדם.

השאירו פרטים ובחרו פעילות