מרגיש שאתה צריך שינוי בחיים?

יש תקופות כאלה בחיים שאנחנו מרגישים שכבר לא נוח לנו במקום שבו אנחנו נמצאים, ואנו מחפשים לעשות שינוי ! ברגעים האלו אנחנו עסוקים בשאלה אם אנחנו נמצאים במקום שאנו באמת רוצים להיות בו או שהגיע הזמן לעשות שינוי.
הזמן הזה שבין החשיבה על השינוי לרגע שאנחנו מתחילים להניע שינוי הוא תקופה שמאופיינת בתסכול מסוים, הרגשה של "דאון". ארועים שקורים לנו, גם אם הם אירועים משמחים, לא מצליחים להתחבר למקום הזה של השמחה בתודעה שלנו ואנו עסוקים בנסיבות החיים שמבאסים אותנו.
ה"דאון" הזה שאנחנו מרגישים שנופל עלינו נובע משני גורמים, האחד הוא אכן נסיבות החיים שלא תואמות לצפיות שלנו והשני, ההתעלמות שלנו מלראות את הדברים המשמחים שקורים לנו בזמן שאנחנו חיים את ההווה ועסוקים בלתכנן את העתיד הרצוי עבורנו.
הרגש של ה"דאון" שאנו חשים הוא תוצאה ישירה של הגישה שלנו לדברים שקורים לנו, או במילים אחרות, האופן שבו אנו מסתכלים על חיינו הוא שקובע את מצב הרוח שלנו ולאו דווקא נסיבות החיים. דוגמא לכך, אדם שהולך לאימון ספורט ייהנה מהאימון ומההשקעה בעצמו וישמח על שמצא זמן איכות לעצמו בעוד שאדם אחר יתאמן ויתלונן על הסבל הכרוך באימון ובזמן המבוזבז לשם כך.
אז מה עושים ? חשוב שנעשה שתי פעולות במקביל:
נפעל לשנות את נסיבות חיינו לקבלת תוצאות מיטביות ובמקביל נשנה את ההסתכלות שלנו על הנסיבות הקיימות, כלומר, נאמץ גישה חיובית יותר.
נשמע פשוט נכון ? הבעיה היא שכשאנחנו ב"דאון" אין לנו את הכוחות הנפשיים לקום ולעשות דברים ובטח לא לחפש עכשיו דברים חיוביים, כי יקשה עלינו למצוא אותם וניכנס לתסכול עמוק יותר.
תרשו לי להציע רעיון פשוט ליישום שאני משתמש בו עם מתאמנים שלי ושיכול להביא אתכם לשינוי גישה:
תניחו מחברת קטנה ליד המיטה ומידי ערב לפני השינה, כתבו על דף את הדברים החיוביים שקרו לכם היום, את ההצלחות הקטנות והיומיומיות, כמו לשמח אדם אהוב, להצליח לבשל משהו טעים, לקדם עניין שנדחה זמן רב ועוד… הכתיבה תגרום לכם לחשוב על מה שעברתם היום ולראות את הדברים מנקודת מבט שונה, אין לי ספק שתרגישו שמחה על ההצלחות ובהמשך תתחילו לראות דברים שהיו מוסתרים מעינכם לפני כן.
כתב: אורן פפו
מנכ"ל פרואקטיב

מרצה ומאמן לאורח חיים בריא