פעילויות ספורט לילדים ובתי ספר

בשנים האחרונות עולה בכל העולם הסוגיה של בני נוער וילדים המבלים שעות רבות מדי מול המסכים ופחות מדי מחוץ לבית בפעילות ספורטיבית. הימים שבהם בילוי של ילדים כלל משחק בכדור נראים היום רחוקים מאוד, ובדרך כלל דרושים חוגי ספורט לילדים, שיעורי חינוך גופני, או ארגון יום ספורט בית ספרי כדי לראות אותם עושים שימוש בכדור או זזים מהמסך.

השימוש הגובר של ילדים ובני נוער במסכים על חשבון פעילות גופנית וחברתית ממשית הפך למחלה של הדור הצעיר ולא רק הוא. אך בגילאים אלה שבהם הם מתעצבים, מתבגרים וזקוקים ללמוד מיומנויות חברתיות יש בכך סיכון לא קטן, ולכן פעילויות ספורט לילדים הפכו להכרח של ממש. 

להיות בתנועה

כולנו יודעים שלפעילות גופנית יש חשיבות גדולה בכל גיל, והיא יכולה למנוע השמנה, בעיות בריאותיות, היא משפרת את מצב הרוח, את הכושר ואת תחושת המסוגלות. כדי שילדים ובני נוער ירצו להשתתף בפעילות גופנית, כמו למשל יום ספורט בבית הספר, היא צריכה להיות מהנה ולתת להם ערך מוסף בדמות תחרותיות, משחקים קבוצתיים והתאמה לאופיים וליכולותיהם. הרצון לגרום לילדים לקחת חלק בפעילות גופנית מעסיק לא מעט הורים, מורים וגורמי בריאות המנסים למצוא את הדרך שתביא אותם להיות בתנועה ופחות בישיבה. שיעורי החינוך הגופני בבתי הספר אמנם חשובים אך הם מעטים מדי ויש צורך בפעילויות נוספות. המורים לחינוך גופני בבתי הספר עושים כמיטב יכולתם, אך אילוצי המערכת אינם מאפשרים להם לספק את כל הפעילות הנדרשת. 

תחת גפנו

ההבנה של הצורך בפעילות ספורטיבית לילדים והיתרונות שלה הביאו לחיפוש אחר תוכניות היכולות להוסיף פעילויות מהנות. מלבד לימודי הליבה במקצועות החשובים כמו חשבון, מדעים ואנגלית, יש חשיבות בהקניית הרגלים לתזונה נכונה ולשמירה על אורח חיים בריא ופעילות ספורטיבית, בעיקר בגיל הצעיר. תוכנית גפן של משרד החינוך מאפשרת גמישות פדגוגית ניהולית ומרחיבה את סמכויות המנהלים בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים כך שיוכלו לבחור לשים דגש על פעילויות ומקצועות נוספים. באופן זה תוכנית גפ"ן מאפשרת להוסיף פעילויות ספורט לילדים במגוון סוגים. 

זה לא רק ספורט

פעילויות ספורט לילדים הן הרבה יותר מרק ספורט והן מקנות שלל מיומנויות חשובות מבחינה אישית וחברתית. פעילויות לילדים בבית ספר מאפשרות להם ללמוד על שיתוף פעולה, עזרה הדדית, עבודת צוות, דאגה לאחר, גיבוש, הקשבה לגוף, הישגיות, תחרותיות, מנהיגות, סובלנות, תחושת הצלחה ועוד. את המיומנויות האלה לא תמיד ניתן ללמוד בישיבה בכיתה, ומלבד היכולות החשובות הללו מדובר גם בהנאה ובשינוי אווירה. 

מזמינים חוויה

הזמנת יום ספורט לבית הספר מאפשרת ליצור יום חווייתי של תחרויות הכוללות תחנות ספורט לילדים מגוונות ומהנות המותאמות לגילים השונים וליכולות ומאפשרות לכולם להשתתף וליהנות. 

חברת פרואקטיב מתמחה בהפעלות לבתי ספר בתחומי הבריאות והספורט ומפעילה ימי ספורט, קייטנות ספורט ועוד מגוון פעילויות ייחודיות כמו אופני שייק, תיפוף, באבל בול, מסלול מכשולים אתגרי, מסלול שיווי משקל, הישרדות ועוד. תחרויות ספורט לילדים מבית פרואקטיב הופכות את הפעילות הגופנית להפנינג מיוחד ותוסס, שבו כולם רוצים לקחת חלק. בבתי הספר לא תמיד קיים ציוד מספק ומגוון, והזמנה של הפעלה חיצונית מאפשרת חידוש ואטרקציה ייחודית.

כיום ניתן להזמין את הפעילויות הללו באמצעות מערכת גפ"ן של משרד החינוך ולהביא את החוויה לבית הספר. לפני קיום הפעילות אנו דואגים להתאים את התחנות והאטרקציות לאופי בית הספר, לגיל הילדים, ליכולותיהם ולתוואי השטח המיועד לכך בשיתוף צוות בית הספר. המדריכים של פרואקטיב מגיעים עם כל הציוד הדרוש והמגוון ליצירת חוויה בלתי נשכחת ומיוחדת, ומאפשרים לכולם למצוא את הפעילות המתאימה להם ולגלות בעצמם יכולות נוספות.