-->

ייעוץ ארגונומי

 

ייעוץ ארגונומי הוא חלק בלתי נפרד ממהותנו וממטרת פעילותנו בפרואקטיב: לשמור על בריאות העובדים ועל אורח חיים מיטבי בארגונים. שירותי הייעוץ הארגונומי ניתנים אצלנו הן כחלק מתכנית כוללת, הן במסגרת אירועי חברה והן כייעוץ נקודתי. אז בואו נדבר על זה…

 בואו נדבר על ארגונומיה

ארגונומיה היא מדע העוסק בקשרים שמתקיימים בין האדם לסביבתו מנקודת מבט של הנדסת אנוש. הארגונומיה בהקשר של סביבת עבודה, חוקרת את התנהגות האדם במקום עבודתו ואת היחס המתקיים בינו לבין הסביבה והמטלות שעליו לבצע בעת שהותו בה. המטרה היא להתאים את הסביבה לאדם העובד, לשפר אותה ולהפוך אותה לידידותית עבורו. זאת מתוך אמונה שסביבת עבודה בריאה, נעימה, נוחה ונטולת סיכונים תעסוקתיים, מובילה לתפוקת ייצור טובה יותר, להקטנת ההיעדרות מעבודה ולהימנעות מאובדן הכנסה. מטרה זו מושגת על ידי למידת סביבת העובד, הבנת הצרכים האישיים שלו במסגרתה, ותכנון השינויים הנדרשים להשגת תנאים פיזיים ופסיכולוגיים הולמים עבורו.  יישום הארגונומיה בצורה המיטבית בכל ארגון, משרד ומפעל, נעשה באמצעות ייעוץ ארגונומי.

 

כל ארגון זקוק לייעוץ ארגונומי

מחקרים רבים שנעשו בסביבות עבודה של חברות וארגונים רבים בארץ ובעולם, העלו כי אלו נאלצים להתמודד עם שלל בעיות מהן סובלים העובדים במקום – כאבים, אי נוחות, דלקות ופגיעות אורתופדיות. זאת כתוצאה מתנאי סביבה שאינם אופטימליים – ישיבה לא נוחה שעות רבות מול המחשב, עבודה בסביבה של רעש, קרינה, לחות וכיו”ב, מאמץ פיזי המפעיל לחץ על הגוף ועוד. בעיות אלו מהוות מקור להיעדרויות תכופות מהעבודה, פוגעות בתפוקת העובדים, ובהתאם לכך גם בהישגי הארגון. הייעוץ הארגונומי נותן מענה לצורך גדול ביצירת סביבה מטיבה, שתקל על העובדים, ותצמצם באופן משמעותי ואף תמנע את קיומן של בעיות אלו. כל ארגון ועסק זקוקים לייעוץ ארגונומי – העובד כדי לשמור על בריאותו, נוחותו, שיפור הרגשתו והכנסתו השוטפת, והמעסיק כדי ליהנות מעובדים שמגיעים מדי יום לעבוד עם מוטיבציה ומבצעים את משימותיהם ביעילות.

 

ייעוץ ארגונומי הוא תחום מומחיות בפרואקטיב

בפרואקטיב אנו מבינים את חשיבותה של הארגונומיה בעולם התעסוקה ואת הצורך להשקיע בנכס החשוב ביותר לארגון – ההון האנושי. בהתאם לכך, אנו מספקים שירותי ייעוץ ארגונומי מתקדמים בקשת רחבה של חברות, משרדים, מפעלים ועסקים כחלק מהפקת אירועי חברה או כייעוץ נפרד, בכל היקף ובכל רחבי הארץ. הייעוץ ניתן בראייה כוללת של שטחי העבודה בארגון וכן ספציפית בעמדות העבודה האישיות של כל עובד. הייעוץ הארגונומי מתבצע על ידי צוות מקצועי ובעל ניסיון רב בתחום. במקרים רבים אנו משלבים את אותו במסגרת אירועי חברה חווייתיים.

 

כיצד מתבצע הייעוץ הארגונומי בפרואקטיב? 

במסגרת הייעוץ הארגונומי אנו פועלים להתאמה והנגשה של עמדות העבודה לצרכי העובדים, ליכולותיהם ולמגבלותיהם. כמו כן, אנו מייעצים לכל עובדת ועובד כיצד להתנהל באופן נכון, כך שיוכלו לעבוד ביעילות ובטיחות תוך שיפור הישגיהם ותחושותיהם כאחד.

הייעוץ האישי נעשה באמצעות שיחה שאנו מקיימים עם כל עובד ותוך תצפית על התנהלותו בעבודה. אנו בוחנים את מידותיו הפיזיות של העובד, תנוחות העבודה שלו, הרגלי עבודתו, מטלותיו הייחודיות, פסקי הזמן הנדרשים לו, השימוש במחשב נייד, מידת הסינוור וכו’. בהתאם לכך, אנו פועלים לשיפור סביבת העבודה בכל היבט, החל  מארגון צורת הישיבה בהתאמה לציוד ולכלים שבעמדת העבודה ועד לתרגילים שכל עובד יכול לבצע במהלך היום לשיפור תחושתו. בסיום הייעוץ, עמדות העבודה של כל עובד ועובדת תהיינה מותאמות עבורם באופן המיטבי.

.

מצבים המחייבים ייעוץ ארגונומי:

  • עובדים המתלוננים על כאבים ו/או על לחצים שונים המופעלים על הגוף בזמן עבודתם
  • היעדרויות מרובות של עובדים כתוצאה מנזקים שעיסוקם מסב להם
  • עבודה המתבצעת בתנאי סביבה שאינם אופטימאליים
  • עבודה המאופיינת במשימות הכוללות תנועות שחוזרות על עצמן במהלך היום
  • עבודה במנח קבוע (ישיבה ארוכה, עמידה) לאורך זמן.
  • מצבים בהם נדרשות הנחיות לעבודה עם ציוד חדש
  • כאשר הארגון מארגן סדרת בדיקות רפואיות לעובדים.

 

צוות פרואקטיב ישמח לספק לכם ייעוץ ארגונומי שיביא לשיפור בכל היבט אישי ותעסוקתי.

 

 

 

Share Button