שאלות נפוצות – ארגונומיה

שאלות נפוצות בנושאי ארגונומיה / ארגונומיה במשרד

על פי מחקרים שנעשו בארגונים רבים בארץ ובעולם, הסתבר כי ארגונים אלה נאלצים להתמודד עם שלל בעיות מהן סובלים עובדיהן – כאבים, אי נוחות, דלקות פרקים ופגיעות אורתופדיות. מהמחקרים עולה כי מדובר בתוצאה של תנאי סביבה שאינם אופטימליים –מנחי עבודה קבועים, ישיבה לא נוחה שעות רבות מול המחשב, עבודה בסביבה של רעש, קרינה, לחות וכיו"ב, צורת עבודה שאינה מותאמת ויוצרת מאמץ פיזי על הגוף, גורמת לנזק מצטבר של השרירים והעצמות.

ארגונומיה בעבודה פירושה התאמה של סביבת העבודה למבנה הפיזי של העובד, דבר המונע היווצרות של בעיות שבהמשך יתורגמו להיעדרויות תכופות מהעבודה, פגיעה בתפוקה וירידה בהישגי הארגון.

כל ארגון זקוק לייעוץ ארגונומי על מנת לשמור על בריאות עובדיו, נוחותם והרגשתם הכללית, נוחות זו מתורגמת לעובדים שמגיעים מדי יום לעבוד עם מוטיבציה גבוהה ומבצעים את משימותיהם ביעילות רבה יותר יעילות שתוצאותיה מביאות לשיפור התפוקות עבור המעסיקים.

ארגונומיה היא מדע מתחום הנדסת אנוש ועוסקת בקשרים שבין האדם לסביבתו והיחס המתקיים בינו לבין המטלות שהוא מבצע בסביבתו.

מטרת הארגונומיה היא להתאים את הסביבה לאדם העובד, לשפר אותה ולהפוך אותה לידידותית יותר עבורו מתוך אמונה שסביבת עבודה מותאמת מובילה לפחות פציעות, הקטנת ההיעדרות מעבודה ולהעלאת התפוקה.

מטרת הייעוץ הארגונומי היא למידה והבנה של הצרכים האישיים של העובד והתאמתם לסביבת העבודה תוך תכנון השינויים הנדרשים להשגת תנאים פיזיים ופסיכולוגיים הולמים עבורו.

 יישום הארגונומיה בצורה המיטבית בארגון, במשרד או במפעל, נעשה באמצעות ייעוץ ארגונומי

שמירה על סביבת עבודה ארגונומית דורשת התאמה והנגשה של עמדות העבודה לצרכי העובדים, ליכולותיהם ולמגבלותיהם. כמו כן, אנו בפרואקטיב דואגים לייעץ לכל עובדת ועובד כיצד נכון להם לעבוד ביעילות ובטיחות.

ארגונים רבים אנו מקיימים הרצאות ושיחות ייעוץ אישיות עם כל עובד בשילוב תצפית על התנהלותו בעבודה ובחינת מידותיו הפיזיות של העובד, תנוחות העבודה שלו, הרגלי עבודתו, מטלותיו הייחודיות, השימוש במחשב נייד, מידת הסינוור וכו'. בהתאם לכך, אנו מתאימים לכל עובד את סביבת העבודה בכל ההיבטים, החל מאופן הישיבה סידור עמדת העבודה ועד לתרגילים שכל עובד יכול לבצע במהלך היום לשיפור תחושתו. בסיום הייעוץ, עמדות העבודה של כל עובד ועובדת תהיינה מותאמות עבורם באופן המיטבי.

שמירה על תנאי סביבה אופטימליים במהלך יום עבודה כמו למשל: ישיבה נוחה מול מחשב, נטרול רעשים, הפחתת קרינה, לחות, יותר תנועתיות ופחות מנחים סטטיים ולחץ על הגוף במהלך היום תביא לכך שהעובד יסיים את יום העבודה ללא עייפות וכאבים.

ארגון המשקיע בייעוץ ארגונומי לעובדיו ושומר על בריאות העובד, נוחותו ושיפור הרגשתו נהנה מעובדים שמגיעים מדי יום לעבוד עם מוטיבציה גבוהה יותר ומבצעים את משימותיהם ביעילות רבה יותר ובכך מגדילים במצטבר את תפוקת הארגון. לקבלת מידע נוסף על התהלכים הארגונומיים שאנו בפרואקטיב מקיימים בארגונים ועל מגוון האפשרויות הקיימות, תוכלו לקרוא בקישור הבא: בארגונומיה בארגון.

בתקופה זו שבה עובדים רבים נאלצים לעבוד מהבית, אנו מקיימים הדרכות ארגונומיות באמצעות מערכת זום והדרכות ארגונומיות אישיות בבית או במשרד.

הארגונום מדריך את העובדים לכללים ארגונומיים נכונים לעבודה מהבית וסידור העמדה הביתית או לעבודה נכונה במשרד תוך הקפדה על הגבלות הקורונה כמו ריחוק חברתי ועבודה עם מסכות וציוד עזר אחר בשילוב התאמות נדרשות של העמדה כמו מרחק המסך, גובה הכיסא ועוד… .