-->

גוף תפוס לאחר אימון

השבוע פנה אלי חבר ושיתף אותי בחוויות מאימון מעולה שהשתתף… מעולה עד כדי כך, הוא אמר, שכל הגוף תפוס לו.
חשוב שנבין, שרירים תפוסים לא בהכרח מעידים על אימון טוב ! התופעה יכולה להתרחש כתוצאה מסיבות רבות, חלק מהסיבות קשורות לאימון ואילו אחרות קשורות להתנהלות של המתאמן לפני ואחרי האימון.
כדי שהנושא יהיה ברור רשמתי בהמשך כמה סיבות אפשריות לתופעה, במטרה שתקראו ותדעו שהתשובה היא לא חד משמעית ולא בהכרח תוצאה רצויה באימון.
אימון עצים לאחר תקופה של הפוגה ארוכה יכול לגרום לכאב בשרירים ולכן, לאחר הפסקה באימונים מומלץ לחזור להתאמן באופן הדרגתי או לבחור באימון כושר אישי שיהיה מותאם ליכולות שלכם.
ביצוע אימון עצים למתאמנים שאינם מנוסים, ללא שחרור מותאם בסיומו לכל קבוצת השרירים שעבדה, יכול בהחלט להוות טריגר לשרירים תפוסים.
התחלה של סגנון אימון חדש או תרגיל שפועל על קבוצת שרירים חדשה, יצור גירוי חדש לשריר שיתכן וייתפס בפרק זמן של 24-72 שעות לאחר האימון , הדבר מעיד על עבודה של השריר והתפתחות חיובית שלו- התופעה מוכרת בעיקר אצל מתאמנים חדשים.
כשמגיעים לאימון עייפים או בתקופות של לחץ כשהגוף בסטרס, האימון יתפרש כמאמץ יתר של הגוף ויביא לרגישות יתר בשרירים ולכווצם.
במצבים כאלו שהגוף תפוס מכל סיבה שהיא, מומלץ לנוח, שלושה עד ארבעה ימים שבמהלכם מומלץ לזוז באופן מתון על מנת להזרים חמצן לשריר (לא מומלץ לשכב במיטה ולנוח).
אם במהלך התקופה שאנו עדיין תפוסים, אנו נדרשים להמשיך לעבוד כרגיל, יש לנו ב PROACTIVE שירות ייחודי של הזמנת עיסויים במשרד וטיפולים לעובדים שמגיע עד אליכם.

במידה והכאב נמשיך, מומלץ לפנות לרופא לבדיקה.

כתב: אורן פפו

מנכ"ל PROACTIVE
מרצה ומאמן לאורח חיים בריא

Share Button